Hírek

 

 
 
 
 
 
2014. november 20-án 14 órától megtartottuk az első szektor szemináriumunkat. Az előzetes igények alapján 2 témakört jártunk körbe. Az első előadást Veinperl Róbert adószakértő tartotta a helyi terméket előállítók (őstermelők, vállalkozók) adózási szabályairól. A következőkben Dr. Benczik Judit Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Igazgatóság Zirci Járási Állategészségügyi és Élelmiszer-ellenőrző Hivatalának vezetőjétől tudtunk meg hasznos információkat a kistermelői élelmiszer előállításról és az értékesítés szabályairól. A résztvevők mindkét előadás során sok-sok hasznos információt hallottak, amit ezek után alkalmazhatnak is a tevékenységük során.
Veinperl Róbert előadása:
Tájékoztató a kistermelők élelmiszer-előállítással kapcsolatos lehetőségeiről  Letöltés...
Őstermelés   Letöltés...
Jövedéki adó  Letöltés...
 
Feltöltve: 2014. november 21.
 
 
Elkészültek a kisfilmek melyek még nem véglegesek,várjuk az észrevételeket!
 
Feltöltve: 2014. november 11.
 
 
Helyi márka kialakítása a Bakonyban
Sajtóreggeli- 2013.09.27.

 

A kötetlen formában megtartott sajtóreggelin a sajtó munkatársain kívül részt vett „A BAKONYÉRT” Egyesület Munkaszervezete, a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal veszprémi kirendeltségétől Umenhoffer Ferencné osztályvezető asszony és Juhász Judit vezető helyszíni ellenőr, a szekciók képviselői, valamint Szirbek Tiborné témamenedzser. A rendezvényen helyi termékek – Vikidár Kerámia, Klausz Tibor által hozott zöldségek, valamint szentgáli Mohácsi Zoltán által adott méz – kerültek kiállításra.
A rendezvény Szirbek Tiborné témamenedzser köszöntőjével, a projekt rövid összefoglalásával kezdődött. A projekt kb. 1,5 éve zajlik „A BAKONYÉRT” Egyesület térségében. Minden egyes településen lakossági fórumot tartottunk és a nyílt nap ennek az összegzése volt, itt alakítottuk ki gyakorlatilag a logót. A nyílt nap a különböző területeken dolgozó szekcióknak a megalakításáról is szólt, ami nagyon sikeres lett, mert mint az élelmiszer, a turisztika és a boros szekció is meg tudott alakulni.
 A nyílt napon és a további egyeztetéseken a helyi védjegy logó is a helyi igények alapján véglegesítve lett. A logó egy olyan arculat megjelenés, amely valamilyen üzenetet hordoz magában, az emberek azon keresztül találkoznak az adott termékkel, szolgáltatással. Ez az, ami mindent el kell, hogy mondjon róla, ami olyan képzeteket kell, hogy keltsen az adott szolgáltatást, terméket igénybe vevőben, ami hosszú távon is maradandó nyomot hagy benne. Tehát ez egy elsődleges üzenet, és ezért nagyon fontos, hogy a megfelelő logó legyen meghatározva. „A BAKONYÉRT” Egyesület, aki koordinálta az egész munkát, és a projekttel foglalkozik, neki már van egy logója, ami a Bakony, a hegyvidék, az erdő, mint üzenet kellett, hogy megjelenjen és a helyben élők is azt mondták, hogy a helyi geográfiai tulajdonság legyen az, amely az üzenetet hordozza.
A helyi márka projektben még nagyon fontos, hogy az együttműködés, az összefogás irányába tereli az embereket.
A szekciók megalakításával, a közös marketing használatával, csomagolástechnika kialakításával mérhető hozama lehet, ezt szeretnénk minél szélesebb körben „A BAKONYÉRT” Egyesület térségébe kiterjeszteni, a projektnek az együttműködéssel még nagyobb hozománya is lehet, amit nem lehet előre meghatározni.
Mindezek után a projekt részeként minden külön szekcióra a résztvevők megalakították a szabályzatokat, ami mindenkire vonatkozni fog.
A rendezvény Hutvágnerné Kasper Judit előadásával folytatódott, melyben kitért a projekt előzményeire és eredményeire. A projekt a 2012-es Spanyolországi tanulmányúttal, az ott tapasztaltak eredményeként kezdődött. Ezután Leader pályázat keretében került benyújtásra került, melyet sikeresen elnyertünk. A nyílt nap végén kialakítottuk a logót, a rengeteg adatból létrehoztuk a weboldalt. A szekciókra kialakításra került a speciális szabályzat, valamint a mindenkire vonatkozó általános szabályzat. Prémium kategóriát nem akarunk létrehozni, 3-4 évig ezt fenn kell tartani. Kiadványtervek és csomagolástervek is készültek, valamint PR termékek is: toll és papírtáska. További cél a nemzetközi pályázat, melyben a levédetés, a vidéki minősége központ létrehozása, bemutató terem berendezése a cél.
3 Akciócsoporttal (DIPO, AILE, ÉLTETŐ Balaton-felvidékért Egyesület) együttműködésben csináljuk a projektet. Az Irányító Hatóság elfogadta a pályázatot megelőzően kért megvalósíthatósági tervet.
Majd ezután a projektfilm levetítésével folytattuk a rendezvényt, amelyben bemutatásra került többek között a nyílt napról készült felvétel, a részt vevőkkel készített riportok, valamint a szekciók résztvevőiről készült bemutatkozó kisfilmek.
A folytatásban a jelenlévők elfogyasztották a Kakukk vendéglő által kínált - helyi termékekből álló (szalonna, kolbász, hurka, kecskesajt, hársfatea, szentgáli parasztkenyér) – reggelit.
A program résztvevőinek visszajelzése pozitív volt, mind a rendezvénnyel, mind a későbbi elképzelésekkel kapcsolatban.
Feltöltve: 2013. október 7.
 
Helyi Márka Nyílt Nap
 
A projekt 2012. júniusában indult, az eltelt időszakban túl vagyunk 29 települési fórumon, közel száz új őstermelő, vállalkozó, magánszemély megismerésén, akik mind érdeklődnek a helyi márka iránt. A rendezvényen mindenki megjelent , aki fontosnak érezte a közösség termékeinek, szolgáltatásainak minőségét és a közös gondolkodáson alapuló együttműködést a helyi gazdaság fejlesztésének érdekében.  A rövid köszöntések és a projekt ismertetése után, a logó tervének kiválasztása következett, Márta Attila vezetésével. A jelenlévők lelkesen kivették a részüket a logó formálásából. A bemutatott logó csoportokra kézfeltartással lehetett szavazni, a legtöbb szavazatot kapott csoport logójával dolgoztak tovább. A következőkben a színek, betűtípus kiválasztása történt meg. A következő hetekben az elkészült logótervekre lehet majd szavazni. Rövid szünetet követően a 3 szekció tagjai külön termekbe vonultak át. Külön szekciók jöttek létre, így a burgonyások, káposztások, méhészek, sajtosok, hústermelők és pékek  alakították meg az élelmiszer szekciót, a kézművesek, a szállásadók, vendéglátósok és turisztikai szolgáltatók a turisztika szekciót, borászok pedig a boros szekciót. Minden szekció a rövid beszélgetések során a saját szekciójának feladatait és lehetőségeit mérte fel. Az ülések végén a következő szekcióülések időpontját és helyszínét jelölték ki. A következő ülések témái vezető választások, szabályzatok kialakítása, együttműködések lehetséges formái valamint a LEADER pályázatokon való indulás lehetőségei lesznek.  Az ülések végén a szekciók moderátorai röviden ismertették a szekción elhangozattak eredményeit.  A szakmai program zárása után a résztvevők a Bagolyvár Fogadó földszintjén fogyasztottak el egy ízletes vacsorát.
 

Feltöltve: 2013. április 15.
 
 
 Helyi márka logó tervek:
 
 
 
 
 
 
 
 

2025 Május

H
K
Sz
Cs
P
Sz
V
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
LEADER pályázatok 2017.

Hírlevél
Név: Az Ön e-mail címe: Civil szervezetek
Önkormányzatok
Vállalkozások
Magánszemély


Email marketing by NeoSoft
Ügyfélkapu

Magyar Államkincstár